torstai 7. elokuuta 2008

Elävän ravinnon kirjoja




Olen lueskellut jo jonkin aikaa näitä kirjoja ja kypsytellyt mielessäni ajatusta, että olisin elävällä ravinnolla kokeeksi ainakin sen kuukauden. Blogissani olevista elävän ravinnon ohjeesta suurin osa onkin näistä kirjoista. Olisi mahtava käydä myös kurssi kyseistä aiheesta, mutta ovat niin kaukana ettei näillä näkymin ole mahdollista sellaiselle lähteä.

Olisi ekologisesti varmaan paras ratkaisu olla tällaisella ruokavaliolla, ei tarvisi lämmittää ruokaa ja pienestä määrästä siemeniä saisi täysipainoisen aterian.

Tähän mennessä olen lisännyt roimasti ruokavaliooni hedelmiä, vihanneksia, liotettuja siemeniä ja ituja. Kahvin ja teen olen jättänyt pois. Olen yrittänyt opetella syömään pienempiä annoksia. Karkkia en ole syönyt kuukauteen ja leivonnaisia vain sellaisia missä on hiven hedelmäsokeria ollut. Lihaa en ole syönyt nimeksikään, joten se on helppo jättää kokonaankin pois. Olen yrittänyt opetella, mitkä ruoka-aineet sopivat yhteen ja mitkä ei.

Ei kommentteja: