torstai 18. syyskuuta 2008

Kehon emäksisyyttä ja happamuutta lisäävät ruoka-aineet

Tähän listaan olen joskus aikaisemminkin tutustunut, mutta laitetaanpa tännekin niin ei pääse unhoittuun. Tässä on ihan kivasti ohjenuoraa omiin syömisiin.

5 kommenttia:

Pisarat kirjoitti...

Onpas kiinnostava taulukko. Täytyy perehtyä tarkemmin...

Onko elimistön hiivatesti sinulle tuttu. Aamulla ennen mitän syömistä tai juomista sylkäisy vesilasiin. Jos sylki kelluu pinnalla hiivaa ei ole. Jos alaspäin lähtee rihmoja, niin silloin elimistön hiivatasapaino on huono.

Kaisu kirjoitti...

Itse asiassa mies on testin tehnyt, kun on mahan kanssa ollut ongelmia. Itse en ole tehnyt, koska mahani on mielestäni suhtkoht hyvässä kunnossa. Varsinkin silloin, kun jättää kaikki gluteenipitoiset viljat pois, niin massu kiittää. Vehnän olen jättänyt kokonaan pois, kun ei sisällä mitään ravinteita.

Anonyymi kirjoitti...

Hei!

Itse olen kiinnostunut juuri tuosta kehon tasapainosta, emäksisen/hapan suhteen. Itselleni sanottiin että kehoni on hapan, joten aloin panostaa enemmän emäksisiin ruokiin eli paljon kasviksia ja hedelmiä! nams.

Kysymys olisi, mikä puuro olisi aamuisin paras? että keho pysyisi balanssissa? :)

Kaisu kirjoitti...

Hei,

itse en ole ravitsemuksen ammattilainen, mutta itse suosin pirtelöitä ja tattaripuuroa aamuisin. Pirtelöön tulee marjoja, banaani, lehtivihreää (jauheena tai tuoreena)ym. Tattaripuuroon liotan tattarisuurimot yön yli ja aamulla teen tehosekoittimessa puuron banaanin ja marjojen kansssa..tai mitä nyt keksii.

Täällä on myös hirmu hyviä ohjeita http://ilonpisara.blogspot.com/search/label/aamu-%20v%C3%A4li-%20ja%20iltapalat

Toivottavasi auttoi:)

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos paljon! pitääkin kokeilla tattaripuuroa! :)

olen nyt värkännyt noita pirtelöitä/moothieita, nams!