lauantai 22. tammikuuta 2011

Uusi harrastus :)

Olen käynyt aika ajoin ihailemassa Tanjan blogissa ihania käsitöitä. Sieltä sainkin sitten inspiraation opetella neulomaan ja virkkaamaan. Kiitos Tanja vielä linkeistä, joita annoit, niin pääsin helpommin alkuun:)

Melkoista ohjeiden tavaamistahan tämä on ollut, kun en mistään tiedä hölkäsen pölläystä. Tiedän kuitenkin, että kaikkea osaa kun vain haluaa ja opettelee. Sama asiahan se on ollut ruoanlaitossa/leivonnassa. Inhoan sitä, mutta lasten myötä on pakko ollut opetella. Vieläkään en siitä tykkää, mutta nämä raakajutut ovat antaneet helpotusta siihen ja niiden tekemisessä olen "parempi".



Kaikennäköisiä lankoja on tullut jo haalittu. Aloitin patalapusta, josta tulikin sitten tuollainen muotopuoli massi:) Ei haittaa, olen vain niin tyytyväinen, että sain käsityöt aloitettua. Olen myös virkannut tuollaisia pieniä kukkia. Niitä on mukava ja nopea tehdä. Nyt tiedän pylväistäkin jotakin:) Yksi projekti on kesken (ruskea lanka). Siitä ei tule villasukkia, vaikka siltä näyttävätkin. Se on tarkoitus saada valmiiksi miehen synttäreille maaliskuuksi.

7 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hyvä sisko!!!! Hyvä että joku osaa meidän suvussa neuloakin...Minulla on vielä yläasteelta asti villapuseronkin kutominen kesken :):) Otan mielelläni tuollaisen pienen kukan....
-Pipsa-

Kaisu kirjoitti...

Kiitti sisko:)Eikö se olisi korkea aika saada villapusero valmiiksi...;)

Pitääpä joku kaunis päivä kiikuttaa kukkanen sinulle♥

Okriina kirjoitti...

Onnea uudelle harrastukselle. Neulominen ja virkkaaminen koukuttavat kummasti :)

Kaisu kirjoitti...

Okriina, kiitos:)Lasten nukkumaan mentyä olen monena iltana silmät punaisena tavannut virkkausohjeita;) Kyllä se tästä kohta iloksi muuttuu, kun ei niin hirveästi tarvitse jokaista perusjuttua opetella..

Tuuli kirjoitti...

Herkullisen värisä lankoja - alkaa houkuttaa itseänikin! Mä en kanssa tykkää ollenkaan ruuanlaitosta saati muista "käden töistä", mutta on hyvä välillä haastaa itsensä mukavuusalueen yli; saa voittajafiiliksiä :)

Jospa siis itsekin...

Tanja kirjoitti...

Hienoa jos minusta oli apua :D. Ja kauniiltahan tekemäsi työt näyttävät, kohta osaat vaikka silmät kiinni ;)

Kaisu kirjoitti...

Tuuli, fiilis on kyllä kuin voittajalla:)Kaikkea tässä on saanut viimeisten 6 vuoden aikana opetellakin: lastenhoitoa, ruoanlaittoa/leivontaa, puutarhanhoitoa, idätystä/versotusta ja nyt käsitöitä:)Ja minä olen tyyppi, joka ei koskaan ole mitään käsillä tehnyt saatikka tykännyt siitä.

Jospa siis sinäkin:)

Tanja, kiitos! Kukkasia on tieten kohta tuo kori täynnä:)