sunnuntai 9. lokakuuta 2011

Tunnustus


Sain mustikkatytöltä jonkin aikaa sitten tunnustuksen. Kiitos paljon, antaa uutta pontta kummasti! Tunnustuksen saamiseen liittyen kuuluu kertoa 8 ennen tuntematonta seikkaa itsestään, joten annanpa palaa:)


1. Olen matkustanut ulkomaille yhden ainoan kerran elämässäni (ennen lapsia). Siis oikeasti ulkomaille jos Ruotsia tai Norjaa ei lasketa. Se oli ilmainen reissu niin ihan senkin vuoksi lähdin.Nyttemmin tuntuu etten viitsi turhaa rasittaa ympäristöä omilla matkoillani ja rahallisestikin on aika iso juttu. Lisäksi pienten lasten kanssa on "lomaa" olla kotona:)

2. Olen harrastanut painia lapsena. Kävimme painimassa myös Ruotsissa ja Norjassa. Joten minulle ei kannattane ryppyillä;)

3. En ole koskaan omistanut autoa eikä lapsuuden perheessämme ollut autoa (äidilläni ei ole ajokorttia vieläkään). Pyörällä on tullut vintattua aika paljon elämäni aikana. Eipä siinä, nautin siitä:) Toki miehellä on auto, joten tarvittaessa ajan sillä ja jos mies on reissussa niin pyöräilen polkupyörän peräkäryllä lasten kanssa.

4. Treenasin ennen lapsia maratoonia varten, mutta se jäi kun esikoinen ilmoitti tulostaan. Saas nähdä vieläkö joskus sen juoksen...tykkään kuitenkin enemmän pyöräilystä.

5.Ensimmäisen lapsen synnyttyä olin ihan hukassa. Kaikki oli niin uutta ja outoa enkä tiennyt vauvoista mitään. Meni neljä kuukautta ennen kuin pystyin vähän rentoutuun ja nauttimaan äitiydestä. Oli mukamas niin hirveää kun ei päässyt enää mihinkään eikä päässyt urheileen jne. Koko ikäni olin mennyt ja tullut miten sattuu ja harrastanut urheilua paljon, niin en oikein osannut nauttia vain siitä paikalla olosta. Voi esikoisraukkaa:( Toisen lapsen synnyttyä rakastuin häneen heti silmittömästi ja kolmannen kohdalla nautin jo täysin lapsen hoidosta. Osan harrastuksista olen suosiolla jättänyt pois, kun ovat niin aikaa vieviä.

6. Lapsuudessa ja nuoruudessa olen ollut tosi ujo. Sanaa en saanut suustani jos joku kysy jotain. Se jos mikä on rajoittanut elämääni. Monta tilaisuutta on jäänyt sivun suun sen vuoksi. Ujous onneksi karisi pois relun parinkympin iässä, kun olin asiakaspalvelussa töissä. Sittemmin olen nauttinutkin kun ei tarvitse olla enää nössö:)Saa höpöttää mitä sattuu eikä tarvi tuppisuuna enää seistä.

7. Olen lapsesta asti joka ilta tehnyt iltarukouksen. En muista, että olisi yhtään kertaan jäänyt väliin. Tuntuu tärkeältä kiittää eletystä päivästä ja siitä, että saa olla terveenä. Pyydän suojelusta lähimmäisilleni ja eritoten pienille lapsilleni.


8. Olen aamuihmisiä. Nautin kun saan aamulla olla ihan rauhassa ja venytellä ja tehdä omia juttuja.

En taida jatkaa enää tätä, koska täällä on kertakaikkisen ihania blogeja niin paljon, että niistä on vaikea valita. Annan kaikille tasapuolisesti tunnustuksen:)


4 kommenttia:

Mustikkatyttö kirjoitti...

Oi, olipa mukava tietää sinusta lisää Kaisu.Niin mukavia juttuja!

Hienoa alkavaa viikkoa!

Yaelian kirjoitti...

Tässähän oppi sinua "tuntemaan" paljon paremmin:) Mielenkiintoista oli lukea tuosta urheilutaustastasi!

Anonyymi kirjoitti...

Heh ihanaa lukea tuo vintaamis sana blogistasi :)
Asun kaukana koti kulmilta, niin täällä viljellään ihan eri sanoja, kun mitä koto puolessa.

T: Myy

Kaisu kirjoitti...

Mustikkatyttö, kiitos:) Tuli paljon mieleen kaikenlaista, mutta piti jostakin päästä karsia. Mukavaa alkuviikkoa sinullekin:)

Yaelian, kyllä sitä on tullut koko ikänsä liikuttua aika paljon. Lasten myötä meno on vähän hidastunut, mutta hyötyliikuntaa sitäkin enemmän:)

Myy, en oikein tiedä mistä tuo sana vinttaaminen on minulle tullut...oisko se tätä Kalajoen murretta:) Paljon on tarttunut omaan puheeseenkin Kalajoen murretta (H-kirjain tukitaan joka paikkaan). Itse olen lähtöisin vähän pohjoisemmasta (Oulun läheltä). Monille on ollut outoa sanat rekattaa (pyörän tarakalla kuljettaa), lappapuuro, märistä...Itse en taas ollut ikään kullut sanaa "amma" eli lastenhoitaja ennen kuin vasta täällä Kalajoella.